Червената Шапчица, Джаксън Полак
(откъс от статия в ежемесечния журнал „Ars Ultima – Ars Magna“)
…по силата на допълнение към завещанието на художника, считано за загубено, но открито миналата седмица при реставрацията на картината му „Изкушенията на Свети Антоний“ (белия правоъгълник, вляво от центъра), то с днешна дата името на култовото му платно, изпъленно в техника „черно върху черно“ – „Бой на негри в тунел“, бива заменено в каталозите на „Сотби“ от далеч по-описателното – „Семеен портрет на Червената Шапчица и баба й в стомаха на вълка. Час първи“. Въпреки това, близки на гениалния маестро твърдят, основавайки се на очевидно неуместната в общата композиция бяла резка с дължина около два инча в горния десен ъгъл на картината, че изложеното в „Метрополитън“ платно е не посоченото в завещанието, а далеч по-късна и зряла творба, а именно „Семеен портрет на Червената Шапчица и баба й. 4 секунди след намесата на ловеца“…